21 de juny de 2010

Molt bon estiu!

El moment que el Sol passa pel punt més allunyat de l'equador celeste sobre la eclíptica s'anomena solstici d'estiu , i té lloc al voltant del 21 de juny. En el solstici d'estiu es té el dia més llarg i la nit més curta de l'any.
Avui, doncs, ha arribat l'estiu. Bé, precisem'ho: ha arribat l'estiu astronòmic perquè una altra cosa és el temps que fa i el que farà els propers dies, els meteorolegs ja ens en informaran oportunament.
Arriba l'estiu i ja es parla de vacances... però si no es te treball no es poden fer vacances, no?
Tot i la crisi i l'atur que afecta a molts sectors de la població, podem aprofitar l'estiu per a descansar, relaxar-nos, fer aquells "arreglillos" a la casa i que tenim pendents, llegir, escriure, passejar per la platja, prendre el sol, fer alguna excursió, jugar amb els nets i les netes, pintar o dibuixar... L'estiu ens ofereix un munt de possibilitats, només cal saber-les aprofitar.
Amb aquest escrit tanquem provisionalment aquest bloc. Amb l'arribada de l'estiu, s'acaba el curs, es tanca un cicle i se n'obrirà un altre. A la tardor començarà un nou curs i altres persones, amb ganes d'aprendre i ensenyar, agafaran les regnes de Llapis de colors.
Per la meva part us deixo un boci de sol, ompliu la vostra maleta amb el que us vingui de gust i gaudiu de l'estiu.

MOLT BON ESTIU !

19 de juny de 2010

Guanyadors a La Mostra

Ahir, 18 de juny es van fer públics els treballs guanyadors de La Mostra 2010, Mostra de Produccions Audiovisuals i Blocs Escolars, a la que LLAPIS DE COLORS hi participava.
Quina ha estat la nostra sorpresa i alegria quan em pogut veure i sentir en el minut 5:36 del video que el nostre blog és un dels treballs guanyadors.
Aquest reconeixement ens fa molta il·lusió.
Moltes gràcies.

11 de juny de 2010

Hem arribat al final de curs


Ja estem a final de curs. Aquest any m'ha anat mes be. Poc a poc anire lluny. Aquest any practico a casa lo que m'ensenyen a l'escola i veic que vaig millor. Apendre informatica jo crec que no es fasil però m'agrade i ho vull intenta apendre-ho amb l'ajuda de la Imma. Quan vaig comensa no savia res d'ordinadors i ara ja entenc moltes coses, em falte molt però amb paciensia ho aconseguiré.

FINAL DE CURS


Hola compañeras y compañeros ya hemos llegado al final del curso 2009-2010. Para mi ha sido muy positivo. Con Maria hemos estudiado los verbos, las haches, las uves y las bes. Con Merce hemos viajado por los continentes y océanos del mundo, a través de los mapas. Imma nos ha enseñado las fracciones y decimales.Con Rosa hemos leído historias, maravillosos cuentos, biografías... Y por ultimo las clases de informática que han sido muy variadas y divertidas. Hoy es el ultimo día de las clases de informática. Por eso quiero agradecer a todas las profesoras que son todas fantásticas. Gracias por la gran paciencia que tienen con todos nosotros.Y muchas gracias a Immaculada porque he aprendido mucho de ordenador con ella. Espero que el curso que viene nos encontremos todos otra vez. Deseo que paséis todos un verano muy feliz.

EN EL CAMINO

En el camino aprendí,
que llegar alto no es crecer,
que mirar no siempre es ver
ni que escuchar es oír
ni lamentarse sentir
ni acostumbrarse, querer…

En el camino aprendí
que estar solo no es soledad,
que cobardía no es paz
ni ser feliz, sonreír
y que peor que mentir
es silenciar la verdad.

En el camino aprendí
que puede un sueño de amor,
abrirse como una flor
y como esa flor morir,
pero en su breve existir,
fue todo aroma y color.

En el camino aprendí,
que ignorancia no es no saber,
ignorante es ese ser
cuya arrogancia más vil,
es de bruto presumir
y no querer aprender.

En el camino aprendí
que la humildad no es sumisión,
la humildad es ese don
que se suele confundir.
No es lo mismo ser servir
que ser un buen servidor.

En el camino aprendí,
que la ternura no es doblez,
ni vulgar la sencillez
ni lo solemne verdad,
vi al poderoso mortal
y a idiotas con altivez.

En el camino aprendí
que es mala la caridad
del ser humano que da
esperando recibir,
pues no hay defecto más ruin
que presumir de bondad.

En el camino aprendí,
que en cuestión de conocer,
de razonar y saber,
es importante, entendí,
mucho más que lo que vi
lo que me queda por ver…

RAFAEL AMOR®

Estamos al final de curso


Llapis de colors nos anima a escribir y contestar a las compañeras sobre la fotografia o paisajes que ha puesto en su escrito.
Considero interesante como nos podemos comunicar tan facil con solo ponerte delante del ordenador.
Las clases muy bien con las compañeras.
De la profesora ¿que puedo decir?, nada mas que agradecerle la paciencia que tiene con todos. Gracias a ella no tire la toalla, no olvidare que cuando yo le decia que "tonta que soy", ella me daba animo y decia "el tonto es el ordenador que si no se lo das bien no lo entiende".
Hasta siempre.

Es el segundo curso que he hecho informatica. Me ha gustado mucho. Creo que he aprendido algo pero me queda mucho por apender. Las matematica tambien me gustan y he avanzado bastante referente al año pasado lo que he hecho en este curso de matematicas nunca me lo hubiera imaginado. Asi que me siento muy contenta. En lectura tambien he mejorado sobre todo en catalan. El catalan me gusta muchisimo espero que para el año que viene pueda hablarlo correstamente, es mi ilusion. La Mercè con los mapas nos ha enseñado mucho a mi me ha encantado el trabajo que hemos hecho con ella. Estoy muy contenta con las cuatro maestra que nos ha tocado. Ojala que el proximo curso nos tocaran las mismas. Los compañeros y compañeras de clase son todas estupendas, echo mucho de menos a la Marina porque es estupenda.
Ahorame queda despedirme de las profesoras y conpañeras. Que tengais felices vacaciones y que el proximo curso podamos vernos. Un abrazo para todos y para todas.

Mi primer curso de informatica ha sido bueno, creo que hemos hecho trabajos muy interesantes, a mi personalmente me ha parecidó muy bien. El programa de Llapis de
colors esta muy bien, con el se pueden hacer muchas cosas. Yo no tenia ni idea de lo que era la informatica pero me ha gustado, creo que hemos hecho un buen trabajo, no se lo que piensa la profesora.
Por el momento me he inscrito al curso de informatica del 2010-11.
Tendria que mejorar un poco creo que tengo que esforzarme, lo voy a intentar porque es algo que me gusta.
Doy las gracias a la Imma que tiene mucha paciencia con todos nosotros.

Hola companyes ja han arribat les vacances i aixo diu que es el final de curs. I no vull negar que ho he passat molt bé,i he millorat molt. Al meny puc engegar i apagar el ordenador con tota la confiança del mon, escriure no es el mateix. Pero estic molt contenta perque he millorat en tot una mica. Faig moltes faltes, no he vingut molt a l'escola per aixo tinc que fer molts esforços pel curs que ve. Pero el que m'ha dolgut el meu cor es que algunes companyes deixeran les classes, espero que no passi el mateix amb les mestres.

FIN DE CURSO

Hola compañeras y compañeros, ya se acaba el curso. Para mi, ha sido un año positivo.
Este año estoy contenta porque el ordenador ya no me da miedo, gracias a la Imma que tiene mucha paciencia con nosotros.
Con Rosa me he aficionado a la lectura.
La Maria nos ha enseñado catalán, los verbos, las puntuaciones, a escribir correctamente y muchas cosas más.
He conocido mejor el Mundo a traves de la Merce.
Imma nos ha enseñado matemáticas. Han sido muy interesantes la fracciones, el tanto por ciento y muchas cosas más.
Me despido de todas y de todos con un fuerte abrazo pues el curso que viene ya no haré Etapa instrumental 3.
Mi agradecimiento a todas las profesoras por la labor que hacen con todas nosotras.

5 de juny de 2010

Falta poc per l'estiu

Ja fa bo falte poc per arriba a l'estiu. Per a mi el mes de juny es el mes que mes magrade, son les dies llarcs, tens temps partot, pots anar amb poca roba, da segit te besteises not fa pereja res, aquesta etapa del any em done molta alegria.
La meva dona diu que no, que li agrada mes quan fa fret.

4 de juny de 2010

Libre

Para mi la música es extraordinaria porque cuando estas tristes te hace sentirte bien.
Cuando era joven me gustaban mucho todos los grupos musicales que había en a que ya época y los soli1stas había muchos que me gustaban pero el preferido era Nino Bravo. Fue una pena que nos dejara tan joven con lo buen cantante que era, al menos para mi fue el mejor de aquella época de los 60 y 70. Tanto me gustaba que cuando tuve a mi hija le puse Noelia en su recuerdo.

Victor Manuel

Me gusta Victor Manuel como canta la cancion del Abuelo. La primera vez que lo conoci fue en Barcelona que me llevo mi marido a un concierto. Las personas que estaban escuchandolo se emocionaron cuando empezo a cantar. Estaba con su señora Ana Belen. En aquellos años se hicieron famosos, hacian una pareja muy famosa y me gusto mucho, a todas las personas les gusto mucho, las chicas decian que era muy guapo. Victor Manuel tiene dos hijos y uno va con su padre cantando, su hijo le conpone las canciones que canta los dos. Me parece que su señora lla no canta con el, ahora canta con su hijo.

15 años tiene mi amor

En los años 60 fué cuando yo empece a interesarme por la musica.
En aquellos años el Duo Dinamico era uno de los grupos que mas me gustaban. Yo fuí una de tantas de aquella epoca que cada vez que los escuchaba me volvia loca. En aquellos años empece a ir a bailar. Ibamos un grupo de amigas. Yo tenia 15 años. El Duo Dinamico saco una canción que se llamaba 15 años tiene mi amor y a mi me gustaba mucho.
Habia muchos cantantes muy buenos: Juan Manuel Serrat, Nino Bravo, Victor Manuel...

Una paloma blanca

Juan Manuel Serrat m'agrada molt . Quan estic netejan a casa m'agrada escoltar-lo
de totes las cançons la que mes m'agrada es la diu Todo pasa i todo queda pero lo nuestro es pasar...
Tambe m'agrada del Manolo Escobar la canço de Anita i la canço de Un beso que te di en el puerto.
De Rocio Jurado la cançó Como una ola i tanbe Los tambolillero de Raphael, i de Diana Navarro la cançó de Una paloma blanca de Antonio Molina.

La meva música

A mi m'agrada molt la musica classica arab, com la de la senyora d'Egipte que es diu Oum Kalthoum i tambe d'un cantant que es diu Abdelhalem.
Quan era petita agafava la radio per escoltar i escriure les cançons per recordar-les per cantar.
Quan vaig venir a Espanya m'agrada molt escoltar Alejandro Sans i Laura Pausini i ara també m'agrada molt Joan Manuel Setrat. Pero segueixo estimant la múseca arab i la meva sang s'escalfa i vibra al escoltar cantar la senyora dell mon arab Oum Kaltoum.

Amor de hombre

La musica m'agrada casi tota però la que mes m'agrada es la musica de salo com el pasdoble, el vals, la rumba, la sardana i el country.
Els cantants que mes m'agraden son Juli o Iglésies, Magolo Esbocar, la Pantoc, el Duo Dina mico,Francisca, Serio del arma i molts altres que ja s'han anat com Ro cio Jurado, Ro cio Durca, el Fari, Lola Flores, ect.
La canço que mes m'agrada per ballar es amor de hombre cantada per Julio Iglesias. Les rancheres m'agraden totes i tambe tots els tangos. Es a dir, tota la musica de salo m'agrada.
La meva dona la vaig coneiser quan tenia 14 anys i sempre cantava cansons de Mano lo Escobar i per aiso amb vaig ficsar en ella. Aquell temps erem mol fe-lisos, tot era un cami de roses.

Mi musica

Me gusta mucho la musica latina y tambien la musica romantica. Depende donde estoy, si estoy en casa prefiero la musica romantica, pero si es para bailar me gusta la latina, el vals, la musica española como el pasodoble, rumbas e incluso las sevillanas.
Me gusta el Peret, Manolo Escobar, los del Rio, Danny Daniel y muchos mas que no me acuerdo del nombre. Tambien me gustan mucho cantantes franceses como Mirelle Mathieu, Edit Piaf...

Bailando con mariposas

Me gusta la musica romantica, las sardanas, las habaneras, las corales y las bandas sonoras de peliculas.
Mis recuerdos musicales empiezan en los años 60,70 con Serrat, Rudi Ventura con su tronpeta, Nino Bravo, Lorenzo Santamaria
A partir de los años 90 ya no tenia tiempo para la musica.
Selecciono la cancion el vals de las mariposas, siempre lo bailaba con mi marido cuando ibamos al baile. Es nuestra cancion.

Les cançons i el record

Sovint els records van associats a alguna cançó o a alguna música. Escoltem un cançó i recordem a una persona, un lloc. Hi ha fets de la nostra vida que els podem reviure al escoltar una determinada cançó.
La música també va associada als sentiments, segons el nostre estat d'ànim ens be de gust escoltar una música o una altra.
Tens una cançó o una música preferida?
Quina música t'agrada escoltar?
Quan escoltes música?...
Explica'ns què sents amb la música.